Milan Marko Fashion – AStrA-analýza vo svete módy

Svet módy a pekné, štýlové oblečenie ma vždy tak-nejak okrajovo zaujímali. Bolo síce super sledovať najnovšie trendy, ale vždy som sa na to pozeral cez biznis. V 2007 som založil módnu značku Milan Marko Fashion, ktorá mala produkovať a predávať luxusné pánske košele. Pred tým ale ako som začal, spravil som si analýzu trhu, ktorá bola veľmi podobná AstrA-analýze, ktorou teraz pomáham podnikateľom úspešne optimalizovať, alebo začať biznis.

Pánske košele, ktoré sa páčia krásnym ženám

V tom čase som úspešne organizoval moje tréningy zvádzania a často mi tam chodili muži, ktorí neboli príliš pekne oblečení. Dokonca by som tvrdil, že až veľmi zle. Posielal som ich teda do obchodov, alebo na osobných tréningoch išiel dokonca s nimi vybrať nejaké handry.

Vždy sa ale natískala otázka, či sa to bude krásnym ženám páčiť. Ja som to mohol len odhadnúť, ale s istotou som to tvrdiť nemohol.

Keďže som mal v tom čase aj moju modelingovú agentúru a taktiež som poznal veľa krásnych žien, tak som z nich vybral asi 30 najkrajších a im predsúval fotografie asi 50tich košieľ, ktoré som našiel na internete. Z tejto ankety vyšlo 11 košieľ, ktoré sa týmto krásnym ženám najviac páčili.

Prečo som ich predkladal iba krásnym ženám? To je ako v AStrA-analýze. Nemôžeš robiť ankety na každého, ale iba na cieľovú skupinu. To znamená, že keď sa chlapi chceli zapáčiť krásnym ženám, nemohol som sa pýtať na názor neatraktívnych žien, alebo nebodaj nejakého teplého dizajnéra. Musel som sa pýtať tej správnej skupiny ľudí – atraktívnych žien.

Spravil som si dokonca malý test a dal som tie košele na výber aj pár normálnym, alebo až neatraktívnym ženám a čuduj sa svete, oni hodnotili ináč, ako tie atraktívne ženy.

To znamená, že po tejto analýze som presne vedel, ktoré košele sa páčia krásnym a atraktívnym ženám. Tak som si ich dal vyrobiť a predával ich mužom na mojich seminároch s podtextom: „Košele, ktoré sa páčia krásnym ženám.“

Veľmi konkurenčný biznis, ktorý potrebuje veľký budget

Krásna myšlienka a po uvedený na mojej stránky okamžite získala popularitu a objednávky chlapíkov sa len tak hrnuli. Predsa každý chlap, ktorý sa chce páčiť krásnym ženám, chce nosiť košele, ktoré sa týmto ženám páčia. Dokonalý marketing.

Problém bol, že hoci záujem bol veľký, ja som mal len prototypy. Nemal som vyriešenú logistiku, výrobu, či distribúciu. Nemal som nič. Mal som len fungujúci nápad. Tak som sa začal o tento biznis zaujímať a rýchlo som pochopil, o čom to je. Bola by to makačka ako hrom. A nie len to. Potrebovalo to skúsenosti a samozrejme veľký budget.

Otázka teda bola, či mi to stojí za to, či ma to bude baviť, atď. Keď som nad tým tak rozmýšľal, tak som prišiel veľmi rýchlo k záveru, že hoci konkurencia s košeľami je až moc silná a budget, ktorý som na to potreboval, som jednoducho nemal, najväčší problém bol, že ma to ani tak nebavilo. Sám som chcel byť len konzumentom takýchto košiel. Ak by niekto prišiel s takýmto marketingom: „Pánske košele, ktoré sa páčia krásny ženám.“ určite by som kupoval košele len tam.

Bol to super nápad, našiel som dieru na trhu, ale nedotiahol som to do konca a nikdy nedotiahnem. Ja tie moje košele rád nosím, ale robiť z toho biznis, tak na tom som nemal chuť. Hoci aj teraz sa pýtam krásnych dievčat, kamarátok a modeliek, ak si chcem dať ušiť nejakú košeľu na mieru, ktoré sa im páčia a ktoré nie. Veď nebudem si dávať niečo šiť, čo sa páči iba mne. Nosím to predsa preto, aby som sa páčil pekným babám. Buďme úprimní, každý muž tak myslí, bez ohľadu v akom partnerskom stave sa nachádza.

Facit: Milan Marko Fashion

Je to určite perfektný nápad, pretože sám by som takéto košele kupoval. A nie len košele, ale celú kolekciu oblečenia. Ak by som vedel, že existuje firma, ktorá pred tým, ako vyjde s nejakou kolekciou, spraví analýzu na krásnych ženách, tak v takom butiku by som si kúpil VIP-kartu.

Ale čo dnes vidíme v konfekčných obchodoch? Nejaké „trendy“, ktoré vyšli od nejakých dizajnérok, celebrít, hercov, spevákov, alebo ešte horšie od nejakých homosexuálov. Ako majú teda tieto skupiny vedieť, čo chcú krásne ženy vidieť na mužoch? Preto s princípu nekupujem nič, okrem topánok, v konfekčných obchodoch.

Z pohľadu biznisu, je to veľmi náročná a konkurenčná oblasť. Číňania už dnes dokážu vyrábať v postačujúcej kvalite a ceny dokážu stlačiť na nenormálne nízku úroveň.

Ak sa ti článok páčil, zdieľaj ho s priateľmi. Ak máš akékoľvek otázky, napíš ich dolu do komentárov.

S pozdravom, Milan Marko